Thursday, January 29, 2009

Siri Jelajah Percutian (Bahagian 2 - bahagian akhir)

Nak makan NASIK MINYAK rumah aku?? jom datang beramai2 ke.....


baca keterangan di bawah sekali di bawah tajuk walimatul urus


Bahagian 2

ok kawan2, assalamualaikum semua. ni aku nak sambung sikit cerita tentang masa cuti nih. pada hari Rabu, 28 Januari 2009 aku tolong la ape2 kat rumah aku ni. ntah abah aku nak wat ape ntah, katanya nak besarkan sikit bilik bagi selesa. mak aku cakap nak buat bilik pengantin, ntah pengantin saper aku tak tau.

kebelakangan ni aku duduk rumah asik batuk2 jer. abuk banyak pasal Wak Saripin and the geng2 tukang tengah pecahkan dinding. buat kali pertama seumur hidupku berjalan2 dalam rumah pakai selipar. dah macam org putih lak. hehe. pada petang tu lak Wak Saripin menjemput aku dan abah pergi kenduri Arwah rumahnya. Aku tanya Wak Saripin, "Arwah Mane Yang Nak Datang Malam Ni??" dia jawab la "ada la dalam senarai Wak. tak larat nak sebut. kalau datang betul2 lari orang semua", hahaha. ketawa semua yang ade kat situ. maklumla, keluarga aku terkenal dengan kelakar dan ramah. errrr. aku ramah tak??


besarkan bilik agaknya


wak saripin n de gang
pandangan hadapan rumahku


malam tu aku pergi rumah Wak Saripin sorg2. abah kompem tak boleh pergi pasal keuzurannya. bukan uzur org pompuan tapi memang tak boleh nak jalan. pakai kerusi roda je. sampai je rumah Wak Saripin aku pun salam2 org yang dah ade. tak ramai, aku org no. 2 sampai. lepas aku sampai barulah berduyun2 yang datang.

aku pun masuk la kt rumah wak saripin. lor, aku duduk seblah imam rupanya. takperla dapat berkat lebih sikit. tapi memang dapat berkat pun lepas balik. hehehe. majlis pun berjalan dengan lancar. kenyang dah aku macam ular. hehe



Para Jemputan Memenuhi Ruang rumah


hidangan yang menyelerakan....


sebenarnya kita seelok2nya campur dengan masyarakat. macam aku boleh dikatakan 80% kenal aku kat Felda ni. bukan ape, klau kita campur ngan masyarakat, semua orang suka.. insyaallah ada keberkatannya. so jangan duduk sorang2 yer??

Walimatul Urus

hahahaha. WAKENABEB!!!. aku pun tak kenal sape ntah Aisyah. aku hentam je letak nama tu. kikiki. sori la, aku kan dulu buat kad jemputan, so aku tak penah buat untuk diri sendiri lagi. hehe.


Adios.....

8 comments:

  1. good. u finished ur assignment quite early!

    make sure u really understand this as we'll having quiz and test after this midterm break! =D

    *condolence to ur cousin for her lost. may ALlah bless her child. amin~

    ReplyDelete
  2. thanx for ur comment Mr. Malik. hope u'ill support me till the end of semester. 8-)

    ReplyDelete
  3. ko pnyer blog cam best je kan..pape pown aku arap ko sntse shat n bahagia gan faima...eh slh plak.gan kluarge ko ar...k smile alwezz!!

    ReplyDelete
  4. hmm...

    Wak Saripin.. I think its kinda a good name too.. like very much to hear this name.. hehheheh

    psst: networking is really essential if you wanna do a great job in marketing.. keep it up bro!

    kata org, org berbudi, kita berbahasa.. hehehhe

    ReplyDelete